TV3

Straipsnis iš Enciklopedijos Lietuvai ir Pasauliui (ELIP).
Peršokti į: navigaciją, paiešką
TV3 logotipas nuo 2009 metų
TV3 logotipas nuo 2001 m. iki 2009 m.

TV3 – didžiausias komercinis „Viasat“ televizijos kanalas, transliuojamas aštuoniais skirtingais kanalais Skandinavijoje (Danijoje, Norvegijoje ir Švedijoje) ir Baltijos šalyse (Estijoje (nuo 1995 m.), Latvijoje (nuo 1998 m.) ir Lietuvoje), Slovėnijoje, Vengrijoje (VIASAT3 pagrindu).

Be TV3 kanalų Švedijoje, Norvegijoje, Danijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje, Lietuvoje, Estijoje ir Latvijoje, „Viasat“ jungia ir kitus kanalus – TV6, TV8, Viasat 4, TV1000, 3+, ZTV, Viasat NATURE, Viasat CRIME, Viasat HISTORY, Viasat EXPLORER, Viasat SPORT, Viasat SPORT Baltic, Diema, Diema 2, Diema Family ir kt.

Turinys

Istorija

TV3 pirmąkart pasirodė 1987 m. gruodžio 31 d. Švedijoje, Danijoje, Norvegijoje.

  • 1995 m. įkurti TV3 kanalai Estijoje, Slovėnijoje.
  • 1998 m. įkurtas TV3 kanalas Latvijoje.
  • 2000 m. įkurtas Viasat3 kanalas Vengrijoje

Istorija Lietuvoje

1992 m. gegužės 7 d. įregistruota UAB „Tele-3“ tapo pirmąja komercine televizija Lietuvoje. Jau metų pabaigoje bendrovei buvo suteikta licencija transliuoti LTV 3 tinklu.

1993 m. balandžio 11 d. „Tele-3“ pirmą kartą pasirodė eteryje. Kanalo įkūrėja ir pirmoji direktorė buvo lietuvių kilmės amerikietė – prof. Liucija Baškauskaitė.

1996 m. balandžio 18 d. bendrovei buvo iškelta bankroto byla, o tų pačių metų rudenį didelės Švedijos kompanijos „Kinnevik“ tarptautinis žiniasklaidos padalinys „Modern Times Group“ (MTG) įsigijo pirmojo Lietuvoje komercinio televizijos kanalo „Tele-3“ akcijų ir kanalas tradiciškai buvo pervadintas TV3.

1997 m. birželio 8 d. „Tele-3“ programos pradedamos transiliuoti TV3 pavadinimu.

MTG jungė nemokamai platinamus (Free TV) ir mokamus kanalus (Pay TV). Šie du padaliniai buvo reorganizuoti ir sujungti į vieną Viasat Broadcasting Group – tarptautinį televizijos tinklą, aptarnaujantį Skandinavijos šalių žiūrovus per palydovus. Praėjusių metų pradžioje buvo nutarta, kad Viasat apjungtų ir gretimas Baltijos šalis, nors jose TV3 kanalai rodomi per antžeminį siųstuvų tinklą. Dabar visi TV3 kanalai Skandinavijos ir Baltijos šalyse turi vienodas užsklandas, tad žiūrovai bet kurioje iš šių šalių gali lengvai atpažinti kanalą.

2011 m. Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija priskyrė TV3 televiziją etikos nesilaikančių žiniasklaidos priemonių kategorijai dėl per metus šešiose joje transliuotose laidose padarytų etikos kodekso pažeidimų. [1]

Lietuviška programa

Dabartinė programa

Laidos

  • TV3 žinios
  • TV3 vakaro žinios
  • Lietuvos talentai (nuo 2009 m.)
  • Savaitės komentarai (nuo 2006 m.)
  • Mamyčių klubas (nuo 2009 m.)
  • Sveikas žmogus
  • Prieš srovę (nuo 2009 m.; tęsinys LNK laidos Srovės)
  • Šok su manimi (nuo 2009 m.)
  • Gyvenimas yra gražus (nuo 2009 m.)
  • Akistata (nuo 2009 m.)
  • Kodėl? (nuo 2010 m.)
  • Vikingų loto (nuo 2011 m.)
  • Be komentarų (nuo 2011 m.)
  • Paskutinė instancija (nuo 2010 m.; tęsinys LNK laidos Paskutinė instancija)
  • Žvaigždė policininkas (nuo 2011 m.)
  • Beatos virtuvė (nuo 2011 m.)
  • 100 000 eurų grynais (nuo 2011 m.)
  • Susitikime virtuvėje (nuo 2009 m.)
  • Ką manai? (nuo 2011 m.)
  • Svajonių sodai (nuo 2011 m.)

Serialai

Programos struktūra

Šiokiadieniais (išskyrus penktadienį):

  1. Teleparduotuvė
  2. Įv. kartojimai
  3. Animacija
  4. Serialai
  5. Laidos
  6. Žinios
  7. Serialas
  8. Laidos
  9. Serialas
  10. Vakaro žinios
  11. Serialai

Penktadieniais:

  1. Teleparduotuvė
  2. Įv. kartojimai
  3. Animacija
  4. Serialai
  5. Laidos
  6. Žinios
  7. Laida
  8. Filmai

Savaitgaliais

  1. Teleparduotuvė
  2. Animacija
  3. Serialas
  4. Laida(-os)
  5. Filmai
  6. Laidų kartojimai
  7. Laida
  8. Žinios
  9. Laida(-os)
  10. Filmai

Sezonų šūkiai

  • 2008 m. Po laiminga žvaigžde
  • 2009 m. Mano TV3!
  • 2010 m. Mano TV3. Visada su manimi!
  • 2011 m. Mano TV3. Čia šviesu!

Butkevičienės atleidimo skandalas

2009 m. sausio mėn. TV3 televizija iš pareigų atleido savo Žinių tarnybos vadovę[2] Jolantą Butkevičienę. Kuri sprendimą apskundė teisme teigdama, jog yra baudžiama už žurnalistų teisių gynimą, kadangi pasirašė kreipimąsi dėl Seimo pirmininko A.Valinsko veiksmų. Tuo tarpu TV3 vadovybė teigė, jog Žinių tarnybos vadovė pažeidė įmonės vidaus tvarkos taisykles bei neturėjo įgaliojimų pasirašyti raštų TV3 televizijos vardu.

Vėliau ginčas tęsėsi teismuose (J. Butkevičienė prašė teismo grąžinti ją į darbą bei sumokėti už priverstinės pravaikštos laiką). 2009 m. gegužės mėn. Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas nusprendė, kad žurnalistė iš darbo buvo atleista neteisėtai, tačiau atmetė prašymą grąžinti ją į ankstesnes pareigas ir priteisė kompensaciją. [3]

Vilniaus apygardos teismas patenkino J.Butkevičienės apeliacinį skundą ir nusprendė, jog atleista TV3 Žinių tarnybos vadovė Jolanta Butkevičienė turi būti gražinta į darbą. Be to, nurodė, kad J.Butkevičienei turi būti sumokėtas daugiau kaip 300 litų už vieną dieną siekiantis darbo užmokestis skaičiuojant nuo gegužės 8 dienos. [4]

Byla buvo baigta Aukščiausime teisme, kuris nusprendė, kad J.Butkevičienė padarė šiurkštų drausmės pažeidimą, tačiau jai pritaikyta drausminė nuobauda buvo per griežta. Teismas konstatavo, kad J.Butkevičienė į darbą TV3 televizijoje negali būti sugražinta.

Konflikto priešistorė – istorija Seime, kai 2008 m. gruodžio 9 d. TV3 žurnalistas Aleksandras Zubriakovas užrūstino Seimo pirmininką Arūną Valinską, kuomet ministrų priesaikos metu Seimo salėje tiesioginio reportažo metu garsiai kalbėjo į mikrofoną. [5]

A.Zubriakovui buvo atimta akreditacija už žurnalistų darbo tvarkos taisyklių Seime pažeidimą. Lietuvos žiniasklaidos priemonės šį įvykį plačiai nušvietė.

Vadovybė

  • Generalinis direktorius Valdas Šorys

Šaltiniai

Nuorodos


Lietuvoje transliuojami televizijos kanalai
BTVLNKLTVLTV2TV6TV1TV3Lietuvos ryto TVTV8Kiti kanalai


Leidėjai

Kitur naudojant ar cituojant šį straipsnį, būtina nurodyti jo leidėjus.

Leidėjai: