Vita Guobužaitė

Straipsnis iš Enciklopedijos Lietuvai ir Pasauliui (ELIP).
    Vita Gudonienė

(Guobužaitė)

Vita Guobužaitė Gudonienė.jpg

Gimė 1958 m. rugsėjo 11 d. (65 m.)
    Linkuvoje

Veikla

Išsilavinimas 1976 m. Linkuvos gimnazijos LII laida
    Alma mater 1982 m. VU chemija

Vita Guobužaitė-Gudonienė (g. 1958 m. rugsėjo 11 d. Linkuvoje) − Linkuvos gimnazijos, Pakruojo Atžalyno gimnazijos chemijos mokytoja.

Biografija

Gimė Linkuvoje, darbininkų šeimoje (mama – dažytoja, tėtis – statybininkas), turi jaunesnius brolį ir sesę. 19651976 m. mokėsi Linkuvos K.Požėlos vidurinėje mokykloje. 1976 m. baigė Linkuvos gimnazijos LII laidą.

19771982 m. studijavo VU chemijos fakultete įgijo chemiko dėstytojo kvalifikaciją. Dirba Pakruojo Atžalyno gimnazijoje chemijos mokytoja.

2004 m. suteiktas chemijos mokytojo metodininko kvalifikacinė kategorija.

2015 m. pradėjo dirbi Linkuvos gimnazijoje ir dėsto chemiją.

Gamtos mokslų metodinė grupė Pakruojo Atžalyno gimnazijoje chemijos mokytoja Vita

Prisiminimai

Didžiausia aistra nuo mokyklos laikų – kelionės pėsčiomis, dviračiais, baidarėmis, slidėmis. Dviračiais apvažiuotas Rusijos Aukso žiedas, du kartus Krymo pusiasalis, pėsčiomis išvaikščiota didžioji dalis Lietuvos ir Latvijos, baidarėmis keliauta Minija, Venta, Dubysa, Nemunu, Ignalinos ežerais, slidėmis – Žemaitijos kalvomis. Dalyvavau keturiuose pėsčiųjų turizmo maratonuose. Savo pomėgiu užkrėčiau daug rajono mokinių: su „Žemynos“ ir Degėsių pagrindinių mokyklų ir „Atžalyno“ gimnazijos jaunaisiais turistais pėsčiomis išvaikščiojome ir dviračiais išvažinėjome ne tik savo, bet ir Pasvalio, Molėtų, Kelmės rajonus, propaguodami sveiką gyvenseną, ugdydami ištvermę, vykdydami ekologinius projektus.

Jei studijų laikais didmiestyje sutikdavai linkuvį, būtinai sustodavai nors pora žodžių persimesti, visai nesvarbu ar sutiktasis artimas draugas, ar tik iš matymo pažįstamas... Jausdavomės tokie artimi... Tuo mes visada stebindavom draugus iš Vilniaus, Kauno ar Šiaulių...

Vita

Linkuvoje

Žagarės regioniniame parke

Gimnazijos žygeiviai mano, kad grynas oras - geriausias virusų priešas. 2020 m. spalio 25 d. sekmadienį Žagarės regioniniame parke pėsčiomis įveikėme 15 km. Šis žygis viena iš projekto „Mokykis, keliauk, pažink“ veiklų. Domėjomės Mūšos tyrelio pelkės ir Žagarės ozo - ilgo, siauro kalvagūbrio, praslinkusių ledynų suformuoto iš smėlio ir žvyro, paslaptimis.

Chemijos mokytoja Vita Gudonienė.

Žygis Tytuvėnai 2020 m.

Linkuvos gimnazijos turistai spalio 17 d. keliavo Tytuvėnų regioniniame parke. Tai pirmasis turistinis žygis vykdant projektą „Mokykis, keliauk, pažink“, kuriam buvo skirtas Pakruojo rajono savivaldybės finansavimas.

Į 14 km pėsčiųjų žygio maršrutą įtraukėme ekologinį taką aplink Giliaus ežerą, pasivaikščiojimą kurortinio miestelio gatvėmis, tik šią vasarą originaliai įrengtą poilsio zoną, Bridvaišio ežero poilsiavietę ir apžvalgos bokštą, iš kurio aukštybių matyti Šiluva.

Nors vėlyvas ruduo nelepino saule, bet puiki nuotaika, dar nenukritę spalvingi medžių lapai, ežero šlaito šaltinių čiurlenimas, kabančios pelkės, šimtametės šilo pušys, nuostabus reginys nuo piliakalnio tarsi sustabdė laiką. Diena prabėgo nepastebimai. Keliaudami iš naujo atrandame ir išbandome save ir tuos, kurie šalia.

Projekto koordinatorė mokytoja Vita Gudonienė

Dūčiai

2020-09-19 Pirmasis šių metų gimnazijos turistų žygis skirtas judumo savaitės renginiams. Puikus oras, staigmenos, naujų narių krikštas, judrieji žaidimai šalia Dūčių tvenkinio ir nepastebimai įveikti 10 kilometrų.

Kurtuvėnų regioninis parkas

2020-06-18

Visą pavasarį karantinas buvo įkalinęs mus namuose, todėl pasitaikius pirmai progai, susiruošėme į kelionę. Kelionės tikslas – susipažinti su Kurtuvėnų regioninio parko lankytinais objektais. Pasivaikščiojom po Bubių miestelį, užkopėme ant piliakalnio, apžiūrėjome senąsias tuopas, Ventos – Dubysos perkaso liekanas. Toliau keliavome dviračių taku iki šešiakamienės eglės (deja liko tik du kamienai, kitus jau įveikė audros...) ir elnyno. Kurtuvėnuose užsukom į žirgyną, susipažinom su išlikusiais dvaro pastatais.

Diena buvo ypatingai karšta, todėl labai didžiuojamės įveiktais 28 kilometrais!

Joniškėlio Karpių dvaras

2019 m lapkričio 21-osios vakarą Linkuvos gimnazijos turistai leidosi į naktinį žygį po Joniškėlio Karpių dvaro parką.

Nutolsta dvaro pastato žiburiai, po kojomis čeža seni lapai, o gidas – vaiduoklis veda mus vis gilyn į mišką. Klausomės šiurpių, legendomis apipintų dvaro istorijų apie sodininką, savo gyvybės kaina išsaugojusį juodąją rožę, apie nelaimingą dvarininko sūnaus ir skalbėjos meilę, apie mirusiuosius nuo choleros užkaltame tarnų name, apie paaukotų kūdikių ir nekaltų mergelių kraują...

Vaizduotę audrina tamsa, draudimas kalbėtis, gūsingas vėjas, siaučiantis seno parko medžių viršūnėse... Vaiduoklis leidžiasi taku žemyn, eina siauru lentų tilteliu per patvinusį Mažupės upelį. Nėra kur dėtis, mintyse drąsindami save, leidžiamės jam iš paskos linguojančiu liepteliu. Susikaupęs adrenalinas sulaiko mus nuo kelionės namo, vaiduoklis jau dingo tamsoje, o mūsų būrelis dar stovi šalia dvaro rūmų ir dalinasi įspūdžiais...

Turistų būrelio vadovė Vita Gudonienė

Voronėliai

2019 m. spalio 12 d. būrelis gimnazijos turistų savaitgalį nesėdėjo namie. Vėjuotą ir lietingą šeštadienį Linkuvos apylinkėse įveikėme 13 km. Keliavome spalvingais rudens takais, tyrėme Beržtalio upelio vandenį, žavėjomės senojo drevėto ąžuolo didybe.

Žygis į Dvariūkus

2019 m. rugsėjo 21 d. lietingas šeštadienio rytas nesugadino Linkuvos gimnazijos turistų nuotaikos. Nuo lietaus ir vėjo saugojo ir šildė nuoširdus bendravimas. Stabtelėjome pasigėrėti vandeninga Mūša prie užtvankos ties Dvariūkais, nusileidom prie Raudonpamūšio dolomitinės atodangos. 11 merginų komanda įveikė 18 km!

Šaunuolės Linkuvos gimnazistės. Tai pirmasis, bet ne paskutinis žygis, prisiplanavom kelionių visiems metams.

Ekologinio turizmo būrelio vadovė Vita Gudonienė

Šaltiniai

Sudarytojai, rašytojai ir redaktoriai

Kitur naudojant ar cituojant šį straipsnį, būtina nurodyti jo sumanytojus, sudarytojus, rašytojus ir redaktorius.
    • Emilija Stanevičienė – autorius – 100% (+9639-0=9639 wiki spaudos ženklai).
    • Vitas Povilaitis – redaktorius – 1% (+81-107=-26 wiki spaudos ženklai).